Name:
Location: New York, New York, United States

Monday, July 24, 2006

Lion Park

Vrijdagochtend hebben Brendan en ik afscheid genomen van Port-Alfred en zijn we richting Somerset West gereden dit ligt vlakbij Kaapstad. Was toch wel raar om Port Alfred uit te rijden, hier had Brendan dan bijna 2 jaar gewoond, en ik 6 maanden een geweldige tijd gehad. Brendan is nu afgestudeerd commercial piloot en zal verder studeren in Port Elizabeth voordat hij gaat vliegen. Eerst zullen we 2 weken naar zijn ouders vakantie vieren voordat ik op de 22e juli weer terug naar Nederland ga. Nadat Brendan en ik PE zijn voorbijgereden, stoppen we bij een leeuwenpark. OP het eerste gezicht waren dit een beetje modellenleeuwtjes, vergelijken met de leeuwen die ik in de natuur heb gezien. Deze leeuwen kregen eten gevoerd en hoefde zelf niet te jagen, en de spieren van de leeuwen waren niet zo groot als die van in de natuur. In dit park werden de leeuwen voorbereid op het leven in de natuur, en over een aantal jaar zouden ze vrij worden gelaten in game reservaten in Afrika. Er waren ook kleine welpjes in dit park, en Brendan en ik zijn samen in de kooi gegaan om ze te aaien. Gelukkig lagen de welpjes van nu 5 mnd oud te slapen, want hun klauwen waren even groot als mijn hand. Het park lag in een mooi natuurgebied, het is jammer dat er allemaal hekken aanwezig zijn, want dit geeft het zo onnatuurlijk aanzicht. Het was erg lief om de leeuwtjes te aaien. Nadat we met de auto wegreden, door het park, kwamen de leeuwen even geinteresseerd aan de auto ruiken, en voordat we het wisten beet een leeuw de spiegel van Brendans auto kapot, een andere leeuw probeerde zijn ruitenwissers eraf te bijten. Tjsjaaa dus snel wegrijden en onze reis vervolgen naar Somerset West.









0 Comments:

Post a Comment

<< Home