Name:
Location: New York, New York, United States

Sunday, February 19, 2006

Grahamstown!


Eindelijk weekend, een ontzettend drukke week gehad...mijn droombeeld van mijn trip naar Afrika was vakantie vieren, maar deze hele week heb ik flink hard moeten studeren. Vrijdagmiddag na mijn tentamen (mijn 2e alweer in 2 weken tijd), was het dan eindelijk weekend! Voor zaterdag stond er een trip naar Grahamstown gepland, dit omdat onze kamers gereinigd moesten worden voor beestenboel. Er was een meisje gestoken op de campus door een of ander beest, en had verschikkelijke plekken over haar hele lichaam heen, waarschijnlijk een bijt geweest van een spin of kleine beestjes in het matras. Uit voorzorg wordt de hele campus gereinigd met een of ander giftig spul, en is het verboden om op je kamer te zijn. Zaterdagochtend dus om 8 naar Grahamstown, een gem. groot stadje zo 1,5 uur rijden vanaf Port-Alfred. De reis naar Grahamstown was fantastisch, door de bergen, en een geweldig uitzicht! Onderweg ananas- en aloeplantages tegen gekomen, leuk om te zien dat het hier allemaal zo langs de kant van de autoweg groeit. De afrikaanse bevolking snap ik nog steeds niet helemaal, ook deze reis zag ik veel mensen aan de kant van de weg zitten, wat ze daar doen in de bloedhete zon is voor mijn nog 1 groot vraagteken. In het stadje aangekomen, was het ineens ontzettend warm. Onze campus staat op een berg en aan de zee dus de wind maakt de hitte een beetje goed, maar nu zaten we meer in het binnenland dus scheelde het wel 5 graden. Nadat we wat geshopt hadden, zijn we een university gaan bezoeken, erg indrukwekkend. Deze university genaamd Rhodos is meer een museum dan een school, en ook alleen de rijkste mensen van Afrika hadden de mogelijkheid om op deze school te studeren. Uiteraad zat er een campus bij de university met een botanic garden. Ja, hier is echt aan alles gedacht. Het terrein van de universiteit was zo groot dat het je uren tijd kost om van de ene kant naar de andere kant te lopen! En dan te beseffen dat er "slechts" 600 studenten studeren. (alleen hotelschool is al 5x zo groot). Anyway, Nelson Mandela was 1 van de personen die daar workshops gaf aan de leerlingen.
Ook nog even naar een musea geweewst in Grahamstown, een aardige afrikaan heeft mij en mijn huisgenootje even rondgeleid, ik was eerder geinteresseerd in zijn verhalen over de afrikaanse emancipatie (de apartheid)dan al die beesten die hier in Z-A te vinden zijn. De insekten heb ik inmiddeles allemaal al ervaren, gister heeft mijn roommate nog een hagedis van onze kamer gehaald (my hero) en de apen lopen in de tuin van de campus rond.Toen we terugkwamen uit Grahamstown zijn we op de boot gestapt in Port-Alfred en hebben we de Kowie-river bevaren. Omarmd met flessen wijn, en bier een bootfeestje gehad. Was echt onwijs leuk, totdat we gingen aanleggen voor een mooie wandeling in de bossen, om 11 uur s'avonds. De beestjes kropen overal, en onze gids was alleen maar geinteresseerd in glowworms and fireflights. Vannacht terug gekomen was het vandaag tijd om heerlijk naar het strand te gaan! Hele dag lekker bijgeslapen en wat gezwommen. Van medestudenten vernam ik dat de dolfijnen ook weer langs waren gekomen, maar ik heb alleen maar liggen slapen dus niet helemaal mee gekregen, lekker bijgekleurd vandaag (ben nu al bruiner dan ik ooit ben geweest)!















0 Comments:

Post a Comment

<< Home