Name:
Location: New York, New York, United States

Thursday, March 02, 2006

Public Holiday


Het heeft eventjes geduurd, maar hier dan eindelijk weer een berichtje. Het internet in Afrika is niet zoals we in Nederland hebben, dus een paar dagen geen verbinding is hier heel normaal, helaas. Afgelopen weekend zijn ik en Marjolein op zoek gegaan naar mooie B&B's (Bed&Breakfast) in de omgeving van P-A. Niet alleen ter orientatie voor onze opleiding maar vooral omdat mijn ouders in April mij komen opzoeken en ik uiteraad een mooi plekje voor ze wil reserveren. Een erg leuke ervaring. Gisteren was het hier Public Holiday; heerlijk een dagje vrij, de Z-afrikaanse bevolking ging stemmen. Nadat het surfen weer uitgesteld was omdat de wind te heftig was, heb ik besloten om een dagje heerlijk op het strand door te brengen (ik doe hier niks anders:P) Uiteraad moest ik ook bezig met school, dus tijdens de lunch had ik een interview met de manager van het bedrijf waar ik een strategisch planning voor moet schrijven, eerder dacht ik dat mijn engels wel vrij goed was, maar hier kwam ik eral snel achter dat het voortdurend engels spreken vrij lastig is, niet zozeer een normaal gesprek, maar een interview doen in business language viel me wel tegen. Dit weekend staat er veel op de planning, morgenvroeg gaan we dan eindelijk surfen, morgenmiddag staat er een wandeling op de agenda in Bartholomew Dias, en voor zaterdag ga ik en een aantal studenten een auto huren, en richting Port Elizabeth rijden. Dinsdagavond hebben we nog een leuk feestje gehad in een plaatselijke backpackerslodge, ze doen hier aan erg leuke upselling technieken; shotjes serveren en doen alsof het een extra service is van de lodge en op het eind van de avond een rekening van 150 rand onder je neus schuiven (jaja die ga ik ook vaker proberen). Met z'n allen in een bakkie (open auto waar iedereen achterin zit) zijn we gedropt in de plaatselijke pub van P-A, waar ik bij binnenkomst een fles champagne in mijn handen kreeg gedrukt! Dat noem ik pas service! Anyway, we zouden de volgende ochtend gaan golfen om half 8, maar ik geloof niet dat iemand dat gered heeft.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hallo lieve mariette!

Ben toch wel benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen met surfen...Dus niet telkens uitstellen! En die afrikaanse woorden vind ik erg grappig om te lezen zoals bakkie. Succes met je business language en met school. Bijna weekend dus geniet ervan.

Dikke kus annemieke

1:20 PM  

Post a Comment

<< Home