Name:
Location: New York, New York, United States

Sunday, May 21, 2006

Afscheid en Halyards

Na een heerlijke vakantie te hebben gehad, is het altijd weer even moeilijk om weer te beginnen met werken, ik vond mezelf de afgelopen 2 dagen dan ook heel erg zielig. S’ochtends om 7 uur stond de taxi voor mijn campus en werkte ik tot 5 uur in het Halyards. Het Halyards is het enige hotel van Port-Alfred (P-A heeft voornamelijk lodges en B&B’s), en hier zal ik een week in elke afdeling werken. Gelukkig had ik tussen de middag een break, en kon ik tussen de middag heerlijk tijd met mijn ouders doorbrengen. Het weer was inmiddels weer mooi, wat eigenlijk altijd zo is als je moet werken, maar mijn ouders hadden nu lekker tijd om te zonnen op het strand. Mijn werkzaamheden in het Halyards hotel waren vrij simpel, maar wel spannend. Ik was receptionist (front office) en mijn taken bestonden voornamelijk uit telefoon opnemen, reserveringen maken, gasten in- en uit-checken. Het reserveringssysteem wat ik geleerd heb op de hotelschool was anders, dus vooral dag 1 had ik veel te leren. Dag 2 was al veel beter, en hoewel ik het fantastisch vind om met gasten te werken, had ik al snel in de gaten dat werken aan het front office niks voor mij was. Mijn leven op de campus was weer als vanouds, mijn douche was s’ochtends koud, mijn kleding was weer eens gekrompen (te heet gewassen) en mijn plafond lekte water. Toch was het weer heerlijk om mijn vrienden te zien, en hadden we allemaal veel bij te kletsen. Mijn Zuid-Afrikaanse vrienden waren allemaal voor 3 weken naar huis gegaan. Mijn ouders vertokken zaterdag weer richting Nederland, en vrijdagavond zijn we nog gezellig uit eten geweest in een typisch Afrikaans restaurant. Ik was niet zo fit deze avond en was eigenlijk een beetje uitgeput van de laatste 2 weken, de vakantie was fantastisch geweest en het was heerlijk om me ouders weer te zien. Nu moest ik mijn laatste maanden in Z-Afrika weer oppakken. Afscheid nemen in nooit leuk, maar het zal niet meer lang duren voordat ik terugkeer naar Nederland dus was het afscheid nemen niet echt erg. Toch was ik blij de zondag te horen dat mijn ouders weer veilig in Nederland waren. Mijn broer en Merly waren helaas niet mee, en die heb ik toch ook wel heel erg gemist.Toch wil ik nog niet terug naar Nederland en zou ik het liefst langer hier willen blijven ik zie dan ook uitzettend uit naar mijn laatste maanden in Zuid-Afrika, ik ben verliefd geworden op Zuid-Afrika en ik zal er alles aan doen om hier mijn 1-jarige stagejaar voort te zetten, dan uiteraard in Kaapstad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home