Name:
Location: New York, New York, United States

Thursday, May 04, 2006

Knysna

Woensdagochtend afscheid genomen van James die Zuid-Afrika verlaat en weer terug keert naar Engeland. Afscheid genomen van de campus en met mijn ouders richting Knynsa gereden. Mijn ouders vinden Port-Alfred erg westers en willen erg graag richting Kaapstad om wat van Afrika te zien. Een paar dingen die in Afrika niet echt normaal zijn is voor hen uiteraad even wennen, zo wil mijn vader voortdurend "lopen", uuh lopen is not done, niet alleen omdat ik niet zo sportief ben, maar in Afrika lopen is nou niet bepaald veilig, zelfs als we in een auto rijden hebben we de deuren op slot. Nou moet ik zeggen dat Port-Alfred vrij veilig is, maar toch niet verstandig om te lopen vooral s'avonds niet. Mijn moeder schrok vooral van de tralies en security mensen, elk gasthuis heeft mensen rond het huis lopen, en voor ramen zie je tralies en grote muren. Mijn ouders vinden dit erg jammer van Zuid-Afrika, vinden het land en natuur fantastisch, maar nadeel is dat je je niet snel veilig voelt. Vooral vakbij grote townships. Woensdag richting Knysna gereden, mooi weer onderweg en overweldigende natuur. Veel gezien, s'avons in een lodge gekomen met een fantastisch uitzicht op de Indische Oceaan. Knysna is zo 5 uur rijden, donderdag zijn we richting Kaapstad gereden. S'ochtend eerst nog een heerlijk english breakfast gehad, en heb genoten. Moet eerlijk zeggen dat ik op de campus vaak te laat ben voor het onbijt dus voor het eerst in lange tijd dat ik een heerlijke ontbijtje had met een gekookt eitje. Ook was het fijn om weer eens in een goed bed te slapen en de luxe dat je ouders een beetje voor je zorgen. Hier ga ik zeker deze dagen van genieten!




0 Comments:

Post a Comment

<< Home