Name:
Location: New York, New York, United States

Wednesday, May 03, 2006

Pappie en Mammie in Zuid-Afrika

Vorige week zondag heb ik mijn ouders opgehaald van het vliegveld in Port-Elizabeth, ik ben nu ongeveer 3 maanden in Zuid-Afrika en mijn ouders komen voor een 2 weken vakantie op bezoek. Ik had geen vervoer, want in Zuid-Afrika is het openbaar vervoer nog niet uitgevonden. Gelukkig heeft James een auto en hebben we samen mijn ouders opgehaald. Ik had mijn ouders al een poosje niet gezien, dus was erg vreemd om ze weer te zien, was erg gelukkig om ze weer te zien. In Nederland is het winter geweest en hier zomer dus ik schrok wel een beetje van het witte kleurtje, en zij van mijn bruine tintje. In Port-Elizabeth hebben we een auto gehuurd en zijn we richting Port-Alfred gereden, natuurlijk zoveel bij te kletsen. Het was erg leuk voor James om mijn ouders te ontmoeten en natuurlijk visa versa. In Zuid-Afrika rijden we aan de linker kant, dus voor mijn vader was het eventjes wennen om links te rijden, en links te schakelen. Aangekomen in Port-Alfred heb ik eerst mijn campus laten zien, ze waren erg onder de indruk van "de slechte staat" van de campus, voor mij is het luxe, maar hun viel dat iets tegen. Uiteraad ben ik een student dus ben snel tevreden. Daarna heb ik ze naar een Bed & Breakfast gebracht aan de andere kant van de Marina. Een vrij kleine afrikaans getinte lodge met 5 kamers, met een gezellige atmosphere. Daar zijn ze 3 nachten gebleven, om even bij te komen van de toch wel zware reis, in totaal ben je toch 24 uur onderweg. S'avonds uit eten geweest in Butler's het beste restaurant van Port-Alfred, heerlijk gegeten grappig is dat we 50 euro betaalde voor 3 personen, in Nederlands zou je voor een restaurant als dat al snel een nulletje erachter kunnen zetten. Ik ben inmiddels gewent aan de prijen maar mijn ouders vinden de lage prijzen prachtig, een pilsje voor mijn vader is hier nog geen 1 euro. 2 dagen heb ik ze alles rond Port-Alfred laten zien, met James uit eten geweest in een soort buiten restaurant, waar je eet midden in de natuur omgeven door een kampvuur, een prachtige ervaring. Ik had zoveel te bespreken met mijn ouders dus veel gekletst en was heerlijk om weer familie te zien. Dinsdag hebben we de hele dag in ADDO doorgebracht, dit is een van de vele game reserves waar je de grote 5 dieren in Afrika kan bekijken. Addo is net als het Krugerpark, alleen is het Krugerpark even groot als Friesland dus is de kans kleiner dat je wild ziet. In Addo kwamen we olifanten tegen, hebben veel pumba's gezien, struisvolgels, reuzeschildpad, apen etc. De natuur in Zuid-Afrika is overweldigend en om olifanten (wel 100) in het wild te zien is fantastisch, even ietsje anders dan een dierentuin. Er leven in de Eastern Cape 5 leeuwen dus de kans is vrij klein dat je die ziet, toch hebben wij er 3 gezien, in de verte, 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Addo was een fantastische dag, en ook heb ik Marjolein en haar ouders nog even gezien (die verbleven daar 2 nachtjes). Woensdag ochtend zouden we de auto pakken naar Knysna, een stad precies op de helft van Port-Alfred en Kaapstad.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting


0 Comments:

Post a Comment

<< Home