Name:
Location: New York, New York, United States

Sunday, April 02, 2006

Regular weekje

Afgelopen week ontzettend druk bezig geweest met school, we hebben over 2 weekjes vakantie, maar voor de vakantie moeten we onze eerste module afronden. Druk, druk druk. Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een research proposal, dit doe ik samen met 2 studenten. Het research proposal schrijven we over over een hotel in Port-Alfred, en momenteel zijn we bezig met een onderzoek hoe we het occupancypercentage(de bezettingsgraad) kunnen verhogen. Een ontzettende grote uitdaging, vooral omdat ik eigenlijk nog maar 2e jaars ben, en het een 3e jaars project is. De uurtjes dat we vrij zijn, proberen ik en Marjolein zo veel mogelijk ons bruine tintje up to date te houden. Deze week lagen we te zonnen, kregen we bezoek van een schildpad (see picture). Afgelopen maandag uit eten geweest naar een frans restaurant met James, heerlijk gegeten. Dit is een van de weinige restuarants in Port-Alfred waar je heerlijk kan eten en heb kreeft gegeten. Woensdag was er de finale van het voetbaltoernooi georganiseerd door een aantal nederlandse studenten. De finale was tussen onze EISS University en de Airschool (pilotenopleiding). Er is al een ontzettende rivaliteit tussen deze twee scholen, maar nu er een voetbalwedstrijd aan kwam was die spanning helemaal hoog. James en zijn airschoolteam heeft gewonnen (helaas). De toeschouwers waren oa kindertjes van de basischool, ze leken allemaal zooo ongelooflijk lief. Uiteraad hield ik mijn zonnebril (iets wat hier echt als een rijk iets wordt beschouwd) en camera goed in de gaten. Op het einde van de dag waren er van verschillende piloten de zonnebril gestolen, en het erge is nog, dat de kinderen zo dom zijn om het te stelen en meteen op hun hoofd te zetten. Tjsa! Die zonnebrillen van de piloten zijn speciaal gemaakt in Italia, en daar hangt nogal een prijskaartje aan, zo 400 euro each. Die kindertjes gaan morgen waarschijnlijk die zonnebril verkopen voor 15 euro, daar die geen idee hebben. Was maandag ook op onze campus ingebroken, een laptop en 2 mobieltjes. Gelukkig heb ik mijn kamer boven, alhoewel dit hoeft niks te zeggen, daar de kinderen zo naar binnen klimmen. Dit keer was het tralies ingeslagen, raam stond open dus easy om binnen te komen. Vanaf nu laten Marjolein en ik de laptop niet meer op ons bureau staan, alles even goed achter slot en grendel als je de kamer verlaat. Heb contact gehad met mijn ouders, en die komen al over 3 weekjes, ik zie er ontzettend naar uit, ben druk bezig met een leuke trip, via de gardenroute naar Kaapstad en dan als slot een aantal daagjes hier in Port-Alfred. Wanneer mijn ouders komen (de 22ste of april) ben ik precies op de helft. Mijn ouders zullen 2 weken blijven, en ik heb dan 2 weken vakantie, heerlijk.

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting



0 Comments:

Post a Comment

<< Home