Name:
Location: New York, New York, United States

Tuesday, March 14, 2006

A la carte dinner!

Afgelopen week nauwelijks tijd gehad om een berichtje te plaatsen. Heb een heerlijk weekje gehad, veel op het strand gelegen. Woensdag voor het eerst met 3 afrikaanse meiden naar hockey gegaan. Wel even wennen, geen kunstgras of goals, maar een grasveld, en paaltjes als goals. Port-Alfred is niet erg groot dus is er maar 1 hockeyteam, alle leeftijden, mannen en vrouwen. Ik ga met Marcha een afrikaanse medestudent meespelen in het team, met voor de rest 10 mannen. Gelukkig was de training niet erg heftig, want mijn conditie zal ik eerst wel weer even moeten opbouwen. Het veld waar ik op ga trainen in het enige sportveld in Port-Alfred en is vooral bekend om de cricketwedstrijden die er gespeeld worden, en natuurlijk de vele rugby wedstrijden. Rugby is ontzetten populair in Afrika, net als cricket. Voetbal leeft hier alleen onder de donkere bevolking, maar is niet groot in de westcape van Z-Afrika. Vrijdagavond hadden we bezoek uit Nederland, de directeur van de hotelschool kwam een kijkje nemen. Vrijdag avond was er voor al de studenten een a la carte avond op de campus. De eerste en 2e jaars hospitality studenten moesten hun praktijk doen, en gingen de studenten op de campus bedienen volgens de etiquette. Erg leuk idee, iedereen (oke bijna iedereen) had zich netjes aangekleed voor deze avond, we werden in groepjes van 6 verdeeld en kregen onze persoonlijke gastvrouw/gastheer voor die avond. Het was lang geleden dat ik echt goed eten had gehad, dus ik heb echt genoten van het eten, voor het eerst dat ik hier ben een lekker romige soup, kip met verse groenten, een heerlijk wijntje, en als toetje een irish coffee met Kahlua! Delicious! Voor mij als 3e jaars hospitality student (eigenlijk 2e jaars maar in Afrika 3e jaars) was het een goede ervaring te zien hoe ze hier ik Afrika bezig zijn met de praktijk, het verschil in etiquette's was vrij klein. Erin, onze gastvrouw maakte een paar kleine foutjes en was erg zenuwachtig maar deed het erg goed, als je het vergelijkt met mijn 1e dag werken in Hotel Wyswert. Ik ben erg blij dat ik mijn 3e jaars moduul praktijk hier in Afrika mag doen, daar de werkpressure in Afrika wel lager ligt dan in Nederland. De A la carte avond was een groot succes, I'm looking forward to the next dinner!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home