Name:
Location: New York, New York, United States

Sunday, May 21, 2006

Jeffrey's bay

De laatste dag van onze gardenroute hebben we in Jeffrey’s bay doorgebracht. Een van de eerste weken van mijn verblijf heb ik al een weekend in J’bay doorgebracht en hebben we fantastisch mooi weer gehad, nu was het weer iets minder dus kreeg J’bay een iets ander aanzicht voor mij. Doordat ik hotelschool doe, is het soms wel handig om in bepaalde hotels en lodges rond te kijken voor een mooi tarief, en nadat de eigenaresse van de Lodge in Moselbaai even gebeld had met een 5 sterren lodge in J’bay konden wij voor een redelijke prijs in een van de luxste lodges van J’bay verblijven. Dit alles voor een goede word-of-mouth, wie weet zal ik dit hotel doorgeven aan de leraren van de hotelschool. Het weer was de laatste dagen niet perfect, het is nu winter in Afrika, dus erg onstabiel weer, koud is het niet, maar het wordt s’avonds snel donker en de dag in J’bay was regenachtig en winderig. Tijdens mijn laatste verblijf in J’bay was ik na een gezellig mexicaans restaurant geweest en dit keer heb ik mijn ouders meegenomen, lekker gegeten!
Diaz15 is de naam van de lodge, en onze suite was fantastisch, hadden een balkon met zeezicht, een eigen braai plaats, keuken en 2 luxe slaapkamers. De volgende ochtend werd er om 9 uur op onze deur geklopt en kwamen er 3 vrouwtjes het ontbijt voor ons klaarmaken. Iets wat je in Nederland niet snel zou zien, maar in Z-Afrika nog vrij veel voorkomt. Een hele aparte ervaring, en eigenlijk voelde ik me bijna schuldig. Na mijn ouders het centrum van J’bay te hebben laten zien, zijn we op tijd weer richting Port-Alfred gereden, ik moest donderdag weer werken, in een 3 sterren hotel in P-A genaamd Halyards. Ik wilde nog even graag mijn kleding wassen, en omschakelen, want mijn vakantie was nu afgelopen en ik zou me moeten concentreren op 3 weken work based learning. Work based learning betekend dat ik in 3 weken tijd voor 3 verschillende hotels ga werken, niet zomaar hotels, 1 week voor een 3 sterren hotel (Halyards), een week in een luxe golfresort (Fish River Sun) en mijn laatste week zal ik naar het mooiste resort ter wereld (en duurste) gaan werken, waar ik ongelooflijk naar uit zie, en wat natuurlijk een hele goede ervaring is voor mijn hospitality opleiding. Mijn ouders zullen nog een aantal daagjes in Port-Alfred verblijven, waar ze vrienden hebben gemaakt met de 2 eigenaresse van de lodge waar ze verblijven. Na 1,5 week met mijn ouders hebben rondgereisd vertrouwde ik ze nu de laatste 3 dagen toch wel om alleen op pad te gaan, zolang mijn vader maar niet koppig genoeg was om te gaan lopen:)



Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Het gast huis waar we verbleven had per appartement 2 dienstmeisjes inclusief voor het maken van je eten en het schoonmaken.

Photobucket - Video and Image Hosting

Het uitzicht van onze slaapkamers


Lekker genieten van ons heerlijke ontbijt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home