Name:
Location: New York, New York, United States

Tuesday, March 14, 2006

Jeffrey's Bay

Auto gehuurd, en zaterdagochtend met 5 personen richting Port-Elizabeth gereden, eindbestemming Jeffrey's bay, In Afrika bekend als J'bay of Home to the perfect wave. J'Bay is een van de bekendste surfplaatsen in de wereld. Surfers over de hele wereld komen naar dit plaatsje voor de perfecte golven. Na zo 2,5 uur rijden komen we aan in J'Bay, eerste indruk is Europees, de zee lijkt wat groener dan aan de Westkust, we zijn nu in de Sunhinecoast. De golven zijn fantastisch, mooi weer en overal in de zee zie je surfers wachten op de perfecte golf. In het stadje zie je ontzettend veel kledingwinkels uiteraad allemaal met surfkleding; Billabong, Roxy, RIPgirl, O'neill etc. Vooral Billabong is ontzettend populair in Z-Afrika. Na wat geshopt te hebben, zijn we op zoek gegaan naar het backpackershotel waar we die nacht zouden doorbrengen; Island Vibe. Island Vibe stond bovenop een heuvel, goed beveiligd (erg belangrijk hier in Afrika) en een fantastisch uitzicht over zee. We deelden een kamer met 10 personen, de backpackersplaats had een bar, en beschikte over surffacilities. De rest van de dag heb ik slapend op het strand doorgebracht. Zaterdagavond met een groep nederlanders uit eten geweest naar een Mexicaans restaurant, heb heerlijk Calamaris (inktvis) gegeten, mijn lievelingshapje sinds ik in Afrika ben. De mexicaan was ontzetten gezellig, lekker wijntje gedronken, alweer lekker gegeten (vrijdagavond het a la carte dinner). Na het eten het uitgaansleven onveilig maken, maar momenteel is het in Z-Afrika geen seizoen, dus was geen groot succes. Zondag stond er surfen op de planning. Zondagmiddag om uurtje of 5 weer op de campus veilig aangekomen, onderweg veel apen gezien, we hadden zelf bijna eentje onder de auto! Ook nog een struisvogel gezien, en met Jack Johnsen op de achtergrond is alleen al het rondrijden in Afrika al een fantastische ervaring.

Photobucket - Video and Image Hosting


Hier sta ik onder een banenenboom, heel grappig daar deze boom midden in het shopping centrum van J' bay staat!


Photobucket - Video and Image Hosting




Photobucket - Video and Image Hosting


Het uitzicht vanaf mijn bedje in de backpackerslodge, fantastisch he! Elke ochtend om 7 uur zie je er dolfijnen langszwemmen, helaas heb ik dat gemist.


Photobucket - Video and Image Hosting


Marjolein en ik op onze kamer, we deelde een kamer met 10 man.

Photobucket - Video and Image Hosting
Marjolein en ik genietend van een wijntje en heerlijk mexicaans eten.

Photobucket - Video and Image Hosting

0 Comments:

Post a Comment

<< Home