Name:
Location: New York, New York, United States

Tuesday, March 14, 2006

Surfing!!!

Photobucket - Video and Image Hosting




Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting




Photobucket - Video and Image Hosting



Zondagochtend om 8 uur ging de wekker, ik was al wakker geworden van de opkomende zon, en was vanuit mijn bed aan het genieten van het uitzicht over zee. Na een ontbijtje in de backpackerslodge, ben ik met een groepje van 5 (incl. Marjolein, waar ik overigens altijd mijn tijd mee doorbreng) richting het strand gegaan om onze surfsuites aan te trekken. Een surfleraar heeft ons opgevangen en na een korte theorieles op het strand met mij als levend voorbeeld (uhu), mochten we dan eingelijk de zee in. De golven in J'bay zijn onwijs groot (4e grootste van de wereld) en daar ik al wat ervaring had met hoge golfen in Phare de la Coubre, weet ik hoe heftig golven kunnen zijn. De eerste 3 golfen waren dan bij mij ook meteen mis, 1x flinke klap met mijn hoofd tegen de bodem gemaakt. Een paar keer halve minuut onder water gebleven. Soms maak je zo klap dat je niet meer weet welke kant je uitmoet om lucht te happen, en als je dan boven komt is er weer een nieuwe golf die je raakt. Na een aantal golfjes "gepakt" te hebben op het bord, stond ik al vrij snel op het bord. Ik had al ervaring met body boarding in Frankrijk, dus ik was al wat meer gewend aan de golfen dan de rest van de groep. Surfen is veel moeilijker dan je denkt, niet het surfen zelf maar de angst voor de zee is meestal reden nummer 1 waarom mensen stoppen met surfen. Om 10 uur werden de golfen steeds hoger, en nadat ik Marjolein in een van de hoogste golfen een flinke val zag maken schrok ik toch wel even. Gelukkig kwam ze goed terrecht, maar aan haar gezicht te zien was zij ook onwijs geschrokken van de kracht van de oceaan. De wind werd steeds heftiger en dus had ik een paar keer het bord tegen mijn hoofd gekregen. Toch heb ik nog zo 15 goede golven gepakt, en moet ik zeggen dat surfen echt een kick is, en dat het verslafend is. Na 2 uur surfen, was iedereen uitegeput, na even bijkomen, zijn we begonnen met onze terugreis naar Port-Alfred.


Photobucket - Video and Image Hosting




Photobucket - Video and Image Hosting




0 Comments:

Post a Comment

<< Home